Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

KORESPONDENCJA

 

Korespondencję należy składać w Sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Praga Południe m. st. Warszawy, ul. Wiatraczna 11 od poniedziałku do piątku w godzinach  8.00 - 16.00

lub wysłać za pośrednictwem poczty na adres:

Ośrodek Pomocy Społecznej

Dzielnicy Praga Południe m.st. Warszawy

ul. Wiatraczna 11

04-366 Warszawa

lub wysłać za pomocą poczty e-mail: sekretariat@ops-pragapoludnie.pl

lub  wysłać za pomocą E-PUAP

zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 14 września 2011 roku w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych w Ośrodku Pomocy Społecznej dostępna jest elektroniczna skrzynka podawcza na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej e-PUAP,(otwiera się w nowej karcie) pod adresem (/OPSpragapoludnie1/SkrytkaESP) (identyfikator ośrodka w systemie e-Puap) , umożliwiająca doręczanie pism w formie dokumentów elektronicznych.

 

O sposobie załatwienia sprawy Ośrodek powiadamia zainteresowanych pisemnie w terminach określonych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego.

 

PRZYZNAWANIE I ODMOWA ŚWIADCZEŃ

 

Zgłoszenie dotyczące potrzeby udzielenia pomocy społecznej złożyć może w Ośrodku (odpowiednio do miejsca zamieszkania w Filii nr 1 przy ul. Wiatracznej 11  lub Filii nr 2 przy ul. Walecznych 59) osoba zainteresowana, a także każda inna osoba lub instytucja, która wie o trudnej sytuacji osoby zgłaszanej. Zgłoszenie można złożyć drogą korespondencyjną, telefoniczną lub osobiście do pracownika socjalnego.

 

Podstawą do przyznania lub odmowy świadczeń pomocy społecznej jest wywiad środowiskowy przeprowadzony przez pracownika socjalnego w miejscu zamieszkania osoby ubiegającej się o pomoc.

 

Wszystkie informacje uzyskane podczas wywiadu stanowią tajemnicę i mogą być wykorzystane jedynie dla potrzeb pomocy społecznej.

 

Osoby korzystające z pomocy społecznej zobowiązane są do współudziału w rozwiązywaniu swojej trudnej sytuacji.

 

Decyzję o przyznaniu lub odmowie pomocy podejmuje Dyrektor Ośrodka lub Kierownik Filii. Jest ona wydawana w formie pisemnej. Decyzji w formie pisemnej nie wymaga przyznanie pomocy w formie pracy socjalnej lub poradnictwa specjalistycznego oraz niektóre formy pomocy rzeczowej (np. rozdawnictwo używanej odzieży i sprzętu).

 

SKARGI I WNIOSKI

 

W sprawach skarg i wniosków przyjmuje:

Dyrektor

w każdy poniedziałek od godz. 12.00 do godz. 15.00

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń

Rejestr zmian

Data publikacji

Osoba