Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności serwisu Ośrodka Pomocy Społecznej Praga-Południe

Ośrodek Pomocy Społecznej Praga-Południe zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu informacyjnego Ośrodka Pomocy Społecznej Praga-Południe(link otwiera się w nowej karcie).

  • Data publikacji strony internetowej: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

 

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Najpoważniejsze zidentyfikowane ograniczenia dostępności:
Niektóre zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości;
W niektórych materiałach multimedialnych brakuje napisów dla niesłyszących, transkrypcji oraz opisów tekstowych;
Sporadycznie pojawiają się błędy w opisach i treściach przycisków oraz linków.

Wyłączenia

Mapy;
Dokumenty archiwalne opublikowane przed 23 września 2018 roku;
Treści zewnętrzne.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie,
  • złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę. Można również złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.(link otwiera się w nowej karcie)

Dostępność architektoniczna

Budynek główny znajdujący się przy ul. Wiatracznej 11.


Dojścia piesze są od ulic: Grochowskiej, Wiatracznej i Kobielskiej. Przejście dla pieszych przy ul. Grochowskiej posiada sygnalizację świetlną, nie posiada sygnalizacji dźwiękowej. Przejście dla pieszych przy ul. Kobielskiej nie posiada sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej.

Najbliższy przystanek autobusowy znajduje się w odległości około 130 m.: DWERNICKIEGO 01

(123 kierunek Gocław, Dw. Wschodni, 173 kierunek Stara Miłosna, 188 kierunek Lotnisko Chopina, 523 kierunek Stare Bemowo)

Najbliższe przystanki tramwajowe w odległości 250 m: WIATRACZNA 05 ( 3 kierunek Annopol, 6 kierunek Metro Młociny, 22 kierunek Piaski, 26 kierunek Koło), WIATRACZNA 04

(3 kierunek Gocławek, 6 kierunek Gocławek, 22 kierunek Wiatraczna, 24 kierunek Gocławek, 26 kierunek Wiatraczna), WIATRACZNA 07 ( 9 kierunek Al. Krakowska, 24 kierunek Nowe Bemowo)

Najbliższe miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się koło wejścia do budynku Ośrodka

Najbliższy postój taksówek jest przy ul. Grochowskiej.

Uwaga: informacje dotyczące transportu publicznego mogą ulec zmianie, zaleca się sprawdzić aktualne informacje na stronie : https:// www.wtp.waw.pl/

Drzwi wejściowe do budynku (przeszklone) mają odpowiednie wymiary (szerokość i wysokość w świetle ościeżnicy).

Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców

Wejście do budynku jest oznakowane, znajduje się na ścianie bocznej budynku od ul. Wiatracznej- wyposażone jest w drzwi dwuskrzydłowe przeszklone i jest dostępne dla osób na wózku. Dojście piesze jest równe, bez nachylenia. Do dalszych pomieszczeń na parterze prowadzą schody. Osoby z niepełnosprawnością transportowane są windą obsługiwaną przez pracownika punktu przyjęć interesantów. Winda jest dostosowana do transportu wózków. Sale do obsługi interesantów usytuowane są wyłącznie na parterze budynku. Tablica informacyjna jest usytuowana niedaleko od wejścia. Brak pętli indukcyjnej, dostępny jest tłumacz języka migowego w systemie online.

Korytarze w budynku mają odpowiednią szerokość, zapewniają także swobodną możliwość manewrowania wózkiem. Stosowane materiały wykończeniowe ścian i podłóg nie odbijają światła (nie powodują zjawiska olśnienia) a meble i elementy wyposażenia, choć zawężają szerokość przejścia / przejazdu, nie powodują utrudnień w poruszaniu się użytkowników i klientów Instytucji. W ramach jednej kondygnacji brak zmian poziomów i pojedynczych stopni. Korytarz na parterze prowadzący do w.c. nie jest wydzielony drzwiami i umożliwia wyminięcie się 2 osób. W budynku znajdują się tabliczki informacyjne NFC z napisami brajlowskimi. Petenci obsługiwani są wyłącznie na parterze, schody zawijane na I kondygnację służą wyłącznie dla pracowników. Możliwy jest wstęp z psem asystującym do pomieszczeń dla interesantów.

Ogólnodostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze budynku. Dojście do toalety przez korytarz j/w. W toalecie jest przestrzeń manewrowa.


Budynek znajdujący się przy ul. M. Paca 42


Dojścia piesze są od ulic: Wiatracznej, Paca, Mycielskiego

Przejścia dla pieszych nie posiadają sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej.

Najbliższy przystanek autobusowy znajduje się w odległości około 200 m. DWERNICKIEGO 01

(123 kierunek Gocław, Dw. Wschodni, 173 kierunek Stara Miłosna, 188 kierunek Lotnisko Chopina, 523 kierunek Stare Bemowo). Najbliższe miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się około 60 m. od budynku Ośrodka. W pobliżu nie ma postoju taksówek

Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców

Wejścia do budynku oznakowane są symbolami A, B i C

Drzwi wejściowe (przeszklone) mają odpowiednie wymiary (szerokość i wysokość w świetle ościeżnicy) a wysokość progu nie przekracza 20 mm. Drzwi nie otwierają się automatycznie, ale ich otwarcie nie wymaga znacznej siły. Przed drzwiami znajduje się przestrzeń wystarczająca do wygodnego manewrowania wózkiem Drzwi wejściowe zostały wyposażone w wygodny, duży pochwyt.

Korytarze w budynku mają odpowiednią szerokość, zapewniają także swobodną możliwość manewrowania wózkiem. Brak pętli indukcyjnej oraz dostępu do tłumacza języka migowego w punkcie informacyjnym. Korytarz na parterze prowadzący do w.c. nie jest wydzielony drzwiami i umożliwia wyminięcie się 2 osób. W budynku znajdują się tabliczki informacyjne NFC z napisami brajlowskimi. Petenci obsługiwani są wyłącznie na parterze. Możliwy jest wstęp z psem asystującym do pomieszczeń dla interesantów. Ogólnodostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze budynku
 

Budynek znajdujący się przy ul. Walecznych 59


Dojście jest od ulic Międzynarodowa, Walecznych, Peszteńska, Londyńska

Przejście dla pieszych przy al. Waszyngtona/ Międzynarodowa posiada sygnalizację świetlną.

Najbliższy przystanek autobusowy znajduje się w odległości około 350 m. WALECZNYCH 01- autobusy linii 111 i 123 kierunek Gocław oraz WALECZNYCH 02, autobusy linii 111- kierunek Centrum i 123 kierunek Dw. Wschodni.

Około 600 m. od budynku OPS znajduje się przystanek autobusowy PARK SKARYSZEWSKI 01 – linia 102 i 158 kierunek Centrum, PARK SKARYSZEWSKI 02- autobusy linii 102- kierunek Grochów, 158 kierunek Witolin oraz tramwaje linii 9 i 24 kierunek Gocławek, PARK SKARYSZEWSKI 03- tramwaje linii 9 i 24 kierunek Centrum.

Najbliższe miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się koło wejścia do budynku Ośrodka.

Najbliższy postój taksówek znajduje się przy ul. Międzynarodowej

Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców

Wejścia do budynku są odpowiednio oznakowane. WEJŚCIE A jest dostępne dla osób poruszających się na wózku. Nachylenie chodnika ma odpowiedni kąt, jego szerokość jest odpowiednia dla ciągu pieszego Wyposażone zostało w obustronne zabezpieczenia (krawężniki), zapobiegające zsunięciu się kół wózka. Przestrzeń manewrowa przed początkiem nachylenia jest wystarczająca dla wygodnego manewrowania wózkiem Drzwi wejściowe (pełne, nieprzezierne) mają odpowiednie wymiary (szerokość i wysokość w świetle ościeżnicy) a wysokość progu nie przekracza 20 mm. Drzwi nie otwierają się automatycznie, ale ich otwarcie nie wymaga znacznej siły. W budynku znajdują się tabliczki informacyjne NFC z napisami brajlowskimi. Ogólnodostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze budynku. Dojście do toalety przez korytarz.

WEJSCIE B

Drzwi wejściowe (przeszklone) mają odpowiednie wymiary (szerokość i wysokość w świetle ościeżnicy) a wysokość progu nie przekracza 20 mm. Drzwi nie otwierają się automatycznie, ale ich otwarcie nie wymaga znacznej siły. Przed drzwiami znajduje się przestrzeń wystarczająca do wygodnego manewrowania wózkiem. W wejściu B zamontowana jest winda przystosowana dla osób poruszających się na wózku, którą można dojechać na 1 i 2 piętro budynku. Możliwy jest wstęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku.

WEJSCIE D

Drzwi wejściowe (pełne, nieprzezierne) mają odpowiednie wymiary (szerokość i wysokość w świetle ościeżnicy) a wysokość progu nie przekracza 20 mm. Drzwi nie otwierają się automatycznie, ale ich otwarcie nie wymaga znacznej siły. Nachylenie pochylni jest odpowiednie, szerokość biegu również (1,20 m) a jego długość nie przekracza 9,00 m. Przestrzeń manewrowa przed początkiem i za końcem pochylni została zachowana. Pochylnię wyposażono w obustronne murki, zapobiegające zsunięciu się kół wózka, o odpowiedniej wysokości (co najmniej 70 mm). W Domu znajdują się łazienki i toalety dla osób w nim przebywających – częściowo dostępne dla osób z niepełnosprawnością. Przestrzeń manewrowa w toaletach została zachowana. Brak pętli indukcyjnej, dostępny jest tłumacz języka migowego w systemie online.

 

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Na portalu istnieją ułatwienia przeglądania treści przez osoby niedowidzące:
Zmiana wielkości czcionki;
Zmiana kontrastu.

Inne informacje i oświadczenia

Strona jest sukcesywnie udoskonalana pod kątem dostępności. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z „Miejskim Centrum Kontaktu 19115”.
Miejskie Centrum Kontaktu 19115 czynne jest 24/7:
tel 19115,
e-mail: kontakt@um.warszawa.pl,
Portal: https://warszawa19115.pl/
Bezpłatna aplikacja 19115
Czat: https://warszawa19115.pl/czat
Na stronie 19115 jest możliwość połączenia się z tłumaczem języka migowego. Informacje o usłudze tłumacza migowego online oraz usłudze tłumacza migowego można znaleźć również na stronie https://wsparcie.um.warszawa.pl/-/dostepnosc-urzedu-1
Dostęp alternatywny można uzyskać kontaktując się z „Miejskim Centrum Kontaktu 19115”.
Możliwe jest odczytanie treści niedostępnej (krótsze teksty - max do 1 strony A4).Można również zarejestrować w 19115 wniosku o zapewnienie dostępności cyfrowej. Zarejestrowany wniosek jest przekazywany do właściciela treści.

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń